v-dubs.com

Stockholm V-dubs forum
Aktuellt datum och tid: 26 jul 2021, 05:08

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: ¨Järnspikar¨...
InläggPostat: 09 feb 2012, 23:44 
Användarvisningsbild

Usch vad man kan bli besviken på eftermarknadsdelar till våra VW´s. Det är väl närmast materialkvaliteten jag tänker på. I slutet på 90´talet köpte jag en extra sump från firman i Hyllinge, en sån där på 1,5 liter ni vet. Tittade in i sumpen och hittar en knytnävsstor sandklump från gjutningen. Personalen förklarade det med att sumpen endast var pretillverkad, finishen skulle man få till själv...
Nu har jag köpt en ny sump, den här gången från ett företag som är beläget betydligt längre norr ut. Samma visa igen med gjutsand som sitter fast innuti sumpen. Den här gången betydligt mindre mängd, men vaddå!
Eländet fortsätter med att när alla packningar sitter där de ska, då går ena pinnbulten som förankrar sumpen till blocket rakt av.
Att "slangklämman" som skruvar fast förlängningen till pickuppen är med amerikansk tumfattning och att muttrar och låsbrickor visserligen är blanka men av en sällsynt mjuk kvalitet förvånar en inte längre. Nu sitter den i alla fall på plats. Jag åkte och köpte nya pinnbultar, låsbrickor, muttrar och svenska slangklämmor.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme